Δημήτρης Λιαντίνης
Joomla Slide Menu by DART Creations
Τα Βιβλία του Λιαντίνη
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Χειρόγραφα
Αναμονές - Προσθήματα

Eκδόθηκε το «ΟΔΟΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ», ανέκδοτο μέχρι σήμερα βιβλίο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΑΝΤΙΝΗ

 Η ΓΚΕΜΜΑ επανέρχεται στο θέατρο ΒΡΕΤΑΝΙΑ

Η ΓΚΕΜΜΑ επανέρχεται στο
θέατρο ΒΡΕΤΑΝΙΑ από 2 Μαίου 2019

 Η ΓΚΕΜΜΑ επανέρχεται στο θέατρο ΒΡΕΤΑΝΙΑ

Η ΓΚΕΜΜΑ Του ΛΙΑΝΤΙΝΗ
Φιλοσοφικός στοχασμός σε θεατρική μορφή επιστρέφει στην Αθήνα

Η Γκέμμα του Λιαντίνη επιστρέφει στην Αθήνα

Η ΓΚΕΜΜΑ Του ΛΙΑΝΤΙΝΗ
Φιλοσοφικός στοχασμός σε θεατρική μορφή

Η Γκέμμα του Λιαντίνη Θεατρική Μορφή

Αγγλική Έκδοση της
Γκέμμα

Αγγλική Έκδοση της Γκέμμα

Ρωσική Έκδοση της
Γκέμμα

Ρωσική Έκδοση της Γκέμμα

Αγγλική έκδοση των ποιημάτων
Οι Ώρες των Άστρων

Αγγλική έκδοση των ποιημάτων Οι Ώρες των Άστρων

 

 
 

Χρήστος Κορέλας (Λογοτέχνης)


Μια πορεία στο ελληνικό κάλλος

Δημήτρη Λιαντίνη, «Ο ΝΗΦΟΜΑΝΗΣ, η ποιητική του Σεφέρη», Αθήνα 1987,
έκδοση Πανεπιστημίου Αθηνών.


Χαίρεσαι και πονάς διαβάζοντας τη γραφή του Λιαντίνη για τον Σεφέρη. Έχω σκύψει και σ’ άλλες του γραφές με το ίδιο δέος. Ο Σεφέρης του Λιαντίνη είναι μια μαρτυρική πορεία – επιστροφή στο ελληνικό αρχαίο κάλλος. Μια εσωτερική τελείωση. Μια ποίηση ηθική, με την έννοια της θητείας στην ανάβαση της αρμονίας, στη συμμετρία του καιρού που το ελληνικό τοπίο χώνευε το διονυσιακό πνεύμα, μετουσίωνε τη ζωή σε απωλλώνιο φως γεννώντας την κορυφαία ανθρώπινη ώρα. Την τραγωδία.

 

Μπορεί κανείς κάπου να μην συμφωνεί – αν έχει άλλη άποψη – με τον Λιαντίνη, αλλά είναι υποχρεωμένος να δεχτεί και να χαρεί τη μετουσίωση της ευρυμάθειάς του σε μια γραφή, που κάνει τον στοχασμό του ποίηση και την ποίηση την αναγάγει στον απέραντο χρόνο. Συγκλίνουν στο έργο του Λιαντίνη κόσμοι δυνατοί, άρχοντες της Τέχνης και παλιάτσοι. Η γραμμή του είναι ορατή. Θέλει να μας εξαγνίσει από την εμπειρία του παρόντος. Με τον καθαρμό, να μας περάσει στον μυστικό κόσμο της σεφερικής καταβύθισης για να μας αναδύσει στις παρυφές του «ελληνικού Ελληνισμού». Μόνον έτσι θα συλλάβουμε την ποίηση του Σεφέρη. Δεν είναι μια αναφορά στο έργο του Σεφέρη. Έχω την εντύπωση πως συμμάζεψε την πνευματική του πραμάτεια, τη βιωματική του απόσταση από τον κόσμο, την πίστη του για τον Ελληνισμό, κι επιχείρησε το μεγάλο ταξίδι. Ανατομίες, διηγήσεις, διεισδύσεις, ελλάμψεις και εκφορές, που ξαφνιάζουν τους αμύητους, αγριεύουν τους μυημένους και γυμνώνουν τους ακαδημαϊκούς της γραμματολογικής γνώσης, είναι η δραματική οδοιπορία ενός πιστού του Σεφέρη, που δεν του προσφέρθηκε η πίστη, την κατέκτησε.

 

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΕΒΔΟΜΗ, 1. Μαρτίου 1987)